Tram la Vila Joiosa-Alacant

L’últim tram seguix també el traçat de l’AP-7, rodejant els municipis de l’Alacantí per l’interior sense fer cap parada, fins que es creua amb l’A-7 (autovia a Alcoi), on es contemplen dos alternatives diferents:

 

  • Alternativa 6A

Després de creuar l’A-7 a l’oest de Sant Vicent del Raspeig, es connecta amb la via d’ample ibèric Alacant-la Encina, amb ramals cap als dos sentits i amb un salt de carner sentit Alacant per a evitar cisallaments. Així, passaria per les estacions de Sant Vicent del Raspeig i de la Universitat d’Alacant, on podrien efectuar parada alguns trens. Aquesta alternativa està valorada amb 392’8 m€.

 

  • Alternativa 6C

L’alternativa 6C consisteix en connectar-se amb Alacant a través de la línia d’alta velocitat, on hi hauria ramals tant cap a Alacant com cap a Villena (per a permetre circulacions Madrid-Benidorm). S’ha estimat un pressupost de 483’8 m€ per a aquesta alternativa.

sant-vicent-del-raspeig-alternatives

Alternatives al pas per Sant Vicent del Raspeig. Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).

 

alacant-esquemes

Esquema de les alternatives per a l’accés a Alacant. Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).