Tram el Verger-Altea

El traçat seguix en via única paral·lel a l’AP-7 des del Verger fins a Ondara, i al passar el Centre Comercial Portal de la Marina, es desvia per a apropar-se a Benimaquia. Ací, en funció de les alternatives, es crea un ramal per a entrar a Dénia o no. Des de Benimaquia seguix un xicotet tram seguint el trenet de via estreta fins que, a l’altura de Jesús Pobre, es desvia cap a l’interior i passant pel nord del polígon Plans de Gata, s’apropa de nou a l’AP-7. El recorregut es manté paral·lel a l’autopista fins al túnel per la serra de Bèrnia, on comença el següent tram. En tot el tram que recorre la Marina Alta, només s’estudia una única estació a Dénia, la qual presenta tres alternatives:

denia-esquemes

Esquema de les alternatives a Dénia. Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).

 

  • Alternativa 3C

Es crea un ramal per a apropar l’estació a Dénia, sense arribar a entrar al casc urbà. L’estació s’ubica just abans de creuar el carrer Metge Manuel Vallalta. La línia del Tram es manté com fins ara, tot i que hi hauria una nova parada a l’altura de l’estació del tren de la costa. Recórrer tota la Marina Alta i optar per l’alternativa 3C, té un pressupost de 545’0 m€.

denia-3c

Estació de Dénia a l’alternativa 3C. Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).

 

  • Alternativa 3C (Bis)

És igual que l’alternativa 3C, però apropant un poc més l’estació al centre urbà, amb una estació a l’altura del carrer de Diana. El tren de la costa i el Tram compartirien traçat en un xicotet tram de via única de 140 metres sobre plataforma de tres carrils. Amb esta alternativa, el cost global del tram és de 547’0 m€.

denia-3cbis

Estació de Dénia a l’alternativa 3C (Bis). Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).

 

  • Alternativa 3D

L’alternativa 3D implica no construir cap ramal per a apropar l’estació a Dénia, ubicant-la prop de la muntanya de la Sella. Seria una estació passant i es construiria una nova estació del Tram per a permetre transbords cap al centre de la ciutat. Amb l’alternativa 3D, el cost del tram augmenta a 527’8 m€.

denia-alternatives2

Alternatives per a l’estació de Dénia. Font: Estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la costa).

 

Anuncis